Pakurmatan,Pangucap lan tata krama
bertamu  lan menyambut tamu
الخطبة الأوال
اَلْحَمْدَ لِلَّهِ نَحْمَدُهُ وَنَسْتَعِيْنُهُ وَنَسْتَغْفِرُهْ وَنَعُوذُ بِاللهِ مِنْ شُرُوْرِ أَنْفُسِنَا وَمِنْ سَيِّئَاتِ أَعْمَالِنَا، مَنْ يَهْدِهِ اللهُ فَلاَ مُضِلَّ لَهُ وَمَنْ يُضْلِلْ فَلاَ هَادِيَ لَهُ. أَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَهَ إِلاَّ الله وَأَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُوْلُهُ. أللهم صل وسلم وبارك سيدنا وحبيبنا وشفيعنا محمد وعلى آله وأصحابه أجمعين. أَمَّا بَعْدُ؛
فَيَا عِبَادَ اللهِ، يَا أَيُّهَا النَّاسُ أُوْصِيْكُمْ وَإِيَّايَ بِتَقْوَى اللهِ فَقَدْ فَازَ الْمُتَّقُوْنَ. قَالَ تَعَالَى: يَا أَيُّهاَ الَّذِيْنَ ءَامَنُوا اتَّقُوا اللهَ حَقَّ تُقَاتِهِ وَلاَ تَمُوْتُنَّ إِلاَّ وَأَنتُمْ مُّسْلِمُوْنَ. قَالَ تَعَالَى: يَا أَيُّهَا النَّاسُ اتَّقُوْا رَبَّكُمُ الَّذِيْ خَلَقَكُمْ مِّنْ نَفْسٍ وَاحِدَةٍ وَخَلَقَ مِنْهَا زَوْجَهَا وَبَثَّ مِنْهُمَا رِجَالاً كَثِيْرًا وَنِسَآءً وَاتَّقُوا اللهَ الَّذِيْ تَسَآءَلُوْنَ بِهِ وَاْلأَرْحَامَ إِنَّ اللهَ كَانَ عَلَيْكُمْ رَقِيْبًا. يَا أَيُّهَا الَّذِيْنَ ءَامَنُوا اتَّقُوا اللهَ وَقُوْلُوْا قَوْلاً سَدِيْدًا.
 يُصْلِحْ لَكُمْ أَعْمَالَكُمْ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوْبَكُمْ وَمَنْ يُطِعِ اللهَ وَرَسُوْلَهُ فَقَدْ فَازَ فَوْزًا عَظِيْمًا.
Ma’ashirol Muslimiin Rohimakumulloh
Puji lan syukur kunjuk dateng Alloh SWT ingkang sampun paring dateng kita kanikmatan saha barokah lan inayahipun sahingga kita taksih waget ngleksanakaken sholat jum’ah kanthi jamaah  punika. 
Sholawat lan salam mugi kunjuk wonten ngarsa dalem Junjungna kita Nabi Agung Muhammad SAW ,Sumrambah  Keluarganipun , Para sahabat tuwin dateng kita sedaya . 
Aamiin Allohumma Aamiin . Amma ba’du
Wonten ing Syariat Islam dipun tegasaken bilih ngurmati utawi mulyakaken  , tamu  lan menyambut tamu  menika mujudaken  kewajiban kita umat Islam 
Keterangan bab menika kategasken wonten ing Sabdanipun Kanjeng nabi Muhammad SAW Kasebat  ing Kitab 
Kitab  JAMI’UT TIRMIDZI Hadits nomor 3226 =
Kitab  SHOHIH MUSLIM :  Hadits nomor 3830=
Kitab  SHOHIH MUSLIM Hadits nomor 3829
Negasaken : tata kramanipun  mulyakaken tamu , hingga ndadosaken  asbab tumurunipun  suroh kaping 59 ayat 9 suroh Al Hasyr  :
3226- حَدَّثَنَا أَبُو كُرَيْبٍ حَدَّثَنَا وَكِيعٌ عَنْ فُضَيْلِ بْنِ غَزْوَانَ عَنْ أَبِي حَازِمٍ عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ
أَنَّ رَجُلًا مِنْ الْأَنْصَارِ بَاتَ بِهِ ضَيْفٌ فَلَمْ يَكُنْ عِنْدَهُ إِلَّا قُوتُهُ وَقُوتُ صِبْيَانِهِ فَقَالَ لِامْرَأَتِهِ نَوِّمِي الصِّبْيَةَ وَأَطْفِئِي السِّرَاجَ وَقَرِّبِي لِلضَّيْفِ مَا عِنْدَكِ فَنَزَلَتْ هَذِهِ الْآيَةَ
( وَيُؤْثِرُونَ عَلَى أَنْفُسِهِمْ وَلَوْ كَانَ بِهِمْ خَصَاصَةٌ )
هَذَا حَدِيثٌ حَسَنٌ صَحِيحٌ
3226. Uwis nyaritake marang  Ingsun [Abu Kuraib] Uwis nyaritake marang  Ingsun [Waki'] saka [Fudhail bin Ghazwan] saka [Abu Hazim] saka [Abu Hurairah] Manawa  sawijining wong lanang saka  kalangan anshar ing wektu wengi kedhayohan sawijining tamu  ing mangka dheweke ora duwe suguhan  apa –apa kajaba panganan kanggo putra –putra ne , banjur si tuan rumah mau kandha marang garwane; bu bobokna dhisik anak-anak mu iku, lan patenana lampu sarta suguhna dhaharan saka kang sira duweni kasebut  marang tamu kita iki .  lajeng tumurun ayat punika: "lan dheweke ngutamakake (uwong-uwong Muhajirin), katimbang awake dhewe  , sinasa dheweke   ing dalem dalam kesusahan." (QS. Alhasyr ayat 9), hadits iki kalebu  hadits hasan shahih.
Kategasaken ugi wonten Sabdanipun Kanjeng Nabi :
Kitab SHOHIH MUSLIM : 3830
3830- حَدَّثَنَا أَبُو كُرَيْبٍ مُحَمَّدُ بْنُ الْعَلَاءِ حَدَّثَنَا وَكِيعٌ عَنْ فُضَيْلِ بْنِ غَزْوَانَ عَنْ أَبِي حَازِمٍ عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ
أَنَّ رَجُلًا مِنْ الْأَنْصَارِ بَاتَ بِهِ ضَيْفٌ فَلَمْ يَكُنْ عِنْدَهُ إِلَّا قُوتُهُ وَقُوتُ صِبْيَانِهِ فَقَالَ لِامْرَأَتِهِ نَوِّمِي الصِّبْيَةَ وَأَطْفِئْ السِّرَاجَ وَقَرِّبِي لِلضَّيْفِ مَا عِنْدَكِ قَالَ فَنَزَلَتْ هَذِهِ الْآيَةُ
{ وَيُؤْثِرُونَ عَلَى أَنْفُسِهِمْ وَلَوْ كَانَ بِهِمْ خَصَاصَةٌ }
و حَدَّثَنَاه أَبُو كُرَيْبٍ حَدَّثَنَا ابْنُ فُضَيْلٍ عَنْ أَبِيهِ عَنْ أَبِي حَازِمٍ عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ قَالَ جَاءَ رَجُلٌ إِلَى رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ لِيُضِيفَهُ فَلَمْ يَكُنْ عِنْدَهُ مَا يُضِيفُهُ فَقَالَ أَلَا رَجُلٌ يُضِيفُ هَذَا رَحِمَهُ اللَّهُ فَقَامَ رَجُلٌ مِنْ الْأَنْصَارِ يُقَالُ لَهُ أَبُو طَلْحَةَ فَانْطَلَقَ بِهِ إِلَى رَحْلِهِ وَسَاقَ الْحَدِيثَ بِنَحْوِ حَدِيثِ جَرِيرٍ وَذَكَرَ فِيهِ نُزُولَ الْآيَةِ كَمَا ذَكَرَهُ وَكِيعٌ
3830. Uwis nyaritake marang  Ingsun [Abu Kuraib Muhammad bin Al 'Alla'i], Uwis nyaritake marang  Ingsun [Waki'] saka [Fudhail bin Ghazawan] saka [Abu Hazim] saka [Abu Hurairah]; "sawijining wong lanang  Anshar katekanan  tamu lan nginep ing daleme. Kamangka  dheweke  ora kagungan suguhan dhahar  kajaba persediaan  maem kanggo putra –putra ne. mula dheweke kandha marang garwane 'Bu  bobokna dhisik putra putra mu lan patenana lampune. Sakwise iku  suguhna  dhaharan iku marang tamu kita sak anane  .' panegasan  Abu Hurairah; 'jalaran ana Peristiwa iku mula Alloh banjur nurunake ayat: 'lan dheweke luwih mentingake tamune tinimbang diri pribadine, arepa dheweke/pribadine dhewe iku ana ing dalem kesusahan……………' (Al Hasyr 59: 9).' lan Uwis nyaritake marang  Ingsun [Abu Kuraib], Uwis nyaritake marang  Ingsun [Ibnu Fudhail] saka [bapaknya] saka [Ibnu Hazim] saka [Abu Hurairah] piyambakipun ngendika  ; sawijining  wong lanang rawuh  ana ing daleme  Rasulullah shallallahu 'alaihi wasallam bakal  mertamu , ananging  beliau shallallahu 'alaihi wasallam ora kagungan apa apa kanggo nyuguhsi tamu iku  . banjur  beliau bersabda marang para sahabate: 'sapa wae kang sumadya njamu tamu ana ing wengi iki mesthi dheweke bakal diwenehi rohmat dening Alloh SWT.' Mula banjur ana kang jumeneng  sawijining wong lanang kang aran Abu Thalhah kanti  ature ; 'kula , ya Rasulullah! ' banjur tamu iku diajak mulih ana ing daleme Abu Tholhah  . sak banjure Abu Hurairah nyebutake Hadits kang  sanade saka  Ibnu Jarir. lan ing dalem Hadits iku uga disebutake sebab- sebab (suroh Al Hasyr) suroh ke -59 : ayat 9 diturunake kaya kang kasebut ana ing Hadits sumber saka sanad sahabat Waki’ .
menika ayat ingkang tumurun gegayutan ing bab menika 
tûïÏ%©!$#ur râä§qt7s? u‘#¤$!$# z`»yJƒM}$#ur `ÏB ö/ʼnÏ=ö7s% tbq™7Ïtä† ô`tB ty_$yd öNÍköŽs9Î) Ÿwur tbr߉Ågs† ’Îû öNÏdÍ‘r߉߹ Zpy_%tn !$£JÏiB (#qè?ré& šcrãÏO÷sãƒur #’n?tã öNÍkŦàÿRr& öqs9ur tb%x. öNÍkÍ5 ×p|¹$|Áyz 4 `tBur s-qム£xä© ¾ÏmÅ¡øÿtR šÍ´¯»s9'ré'sù ãNèd šcqßsÎ=øÿßJø9$# ÇÒÈ   
9.’” Lan uwong –uwong kang manggon  ana ing kutha Madinah lan wus padha iman ( Anshor) sak durunge ( tumekane ) dhewekne  kabeh ( Mujahirin ) dhewekne kabeh mirsani  wong kang hijroh marang dhewekne kabeh . Lan dhewekne kabeh  ora duweni kepinginan  ing dalem atine dhewekene kabeh marang apa wahe kang den paringaken marang dhewekne kabeh( wong-wong Muhajirin ),lan dhewekke  kabeh luwih ngutamakake ( wong-wong Mujahirin ) tinimbang awake dhewekne kabeh, sanajan dhewekne kabeh mbutuhake ( apa kang dhewekne kabeh wenehake iku ). Lan sapa wong kang den reksa saking sipat medhite awake , hiya dhewekne kabeh iku wong-wong kang beja .”  
ugi kategasaken wonten ing riwayat ingkang katuraken dening shohabat Imam Wahidi sampun ngaturaken satunggaling Hadits ingkang jalur sumberipun  saking Muharib Ibnu Disar ingkang sumber saking Ibnu Umar .R.A. Ibnu Umar sampun nyaritakaken  bilih wonten satunggaling piyantun saking kalangan shohabat  Rosululloh SAW . Dipun paringi endas mendha . piyantun menika maatur :” sakyektosipun sederek kula si Fulan lan putra –putra nipun langkung mbetahaken katimbang keluarga kula .” lajeng endas mendha kalawau dipun kirimaken deteng si Fulan ingkang dipun maksud .Piyantun ingkang dipun kirimi kalawau ugi nyaosaken malih   dateng piyantun ingkang langkung mbetahaken. “  hingga endas mendha kalawau sempat kakintunaken dateng pitung keluarga  ingkang dipun pandhang kebetahan  gesangipun langkung mbetahaken malah endas mendha kalawau dumugi malih wonten ing putaran   ingkang angka setunggal ingkang nampi langkung rumiyin . Mila Alloh lajeng nurunaken ayat punika AL Hasyr ayat 9 
 Bab menika amargi para sahabatipun Rosululloh tansah junjung  wontenipun hak- hak pasederekan ing antawisipun muslim setunggal lan setunggalipun , sinaasa  piyambakipun mbetahaken  sanget nanging taksih wonten sederek ing mbetahaken pramila piyambakipun purun ngurbanaken kebetahanipun piyambak .“  ij’alul muslim ikhwanul muslim hatta izzul islam wal muslimiin. “                        
بارك الله لي ولكم في القرآن العظيم - ونفعني وإياكم بما فيه من الأيات والذكر الحكيم - وتقبل مني ومنكم تلاوته إنه هو السميع العليم – أقول قولي هذا واستغفر الله العظيم لي ولكم ولسائر المسلمين والمسلمات والمؤمنين والمؤمنات فاستغفروه إنه هو الغفور الرحيم
---»
الخطبة الثانية
اَلْحَمْدُ للهِ الَّذِى اَهْدَى لِلْمُتَّقِيْنَ سَبِيْلَ الرَّشَادِ
وَالْكَرَمَ لِلْمُؤْمِنِيْنَ   بِِِِِِِِِِِِِِِِمَا  فِيْهِ مِنَ السَّعَادَةِ بَعْدَ السَّعِِى وَالْجِهَادِ , فَأَظْلَمَالكافِرِيْنَ  بِمَا يَسُوْقُهُمْ اِلَى سَوْطِ عَذَابِ , وَاَهْلَكَ الظَالِمِيْنَ
بِأَنْوَاعِالْكَرََا ئِبِ وَالْمَصَائِبِ
اَشْهَدُ  اَنْ لااِلَهََ اِلآّاللهُ   الْعَزِيْزُ اْلحَمِيْدُ ,  فَنَحْنُ اِلَيْهِ حُسْنُ الْمَتَابِ
وَ اَشْهَدُ اَنَّ   مُحَمَّدًا  عَبْدُهُ وَرَسُوْلُهُ  الْمُجِيْدُ , فَنَحْنُ اِلَيْهِ الْاِسْتِجَادَ
أللَّهُمَّ صَلِّ وَسَلِّمْ وَبَارِكْ عَلى سَيِّدِنَا وَحَبِيْبِنَا وَشَفِيْعِنَا محَمَّدٍ هََذَا النَّبِىِ المُعْتَمَدِ , وَعَلَى آلِهِ وَصَحْبِهِ وَ مَنْ   تَبِعُهُ  بِالْخَيْرِ الَى عُقْدَةِ المِعَادِ ,
أللَّهُمَّ صَلِّ وَسَلِّمَّ  تَسْلِيْمًا كثِيْرًا , اَمَّا بَعْدُ. فَيَا عِبَادَ الله ِاُوْصِيْكُمْ وَ اِيَّاىَ   بِِِِتَقْوَى اللهَ    فِى السِّـرِّ وَالْعَلَنِ . فَاتَّقُوْا اللهَ لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُوْنَ .   
وَاعْلمُواْ اَيُّهَا الْمُؤ ْمِنُوْن َإِنَّ الَّلهَ  صَلّىَ عَلىَ  نَبِيِّه ِقَدِيْمًا وَبَدَأَ بِنَفْسِهِ تَعْلِيْمًا وَقالَ اللهُ تَعَالى إِنَّ الله َ وَمَلَائْكَتَهُ يُصَلُّوْنَ عَلى النَّبِيِّ ياَأَيُّهَا الَّذِيْنَ آمَنُوْا صَلُّوا عَلَيْهِ وَسَلِّمَوْا تَسْلِيْمًا 
أللَّهُمَّ صَلِّ وَسَلِّم ْ  عَلى سَيِّدِنَا وَحَبِيْبِنَا وَشَفِيْعِنَا محَمَّدٍ وعلى آله وصحبه  أجمعين.
بِرَحْمَتِكَ يَأَرْحَمَرَ الرَّحِمِيْنَ    :
- أللّهُمَّ اغْفِرْ لِلْمُسْلِمِيْنَ وَالْمُسْلِمَاتٍ والمؤمنين والمؤمنات  الأجياء  منهم والأموات  انك سمعٌ قربٌ مجبٌ الدعواتِِ    ياقا ضى الحاجاتِ 
-أللَّهُمَّ اغْفِرْ لَنَا وَلْآبَائِنَا وَأُمَّهَاتِنَا وأَجْدَادِنَا وَجَدَاتِنَا
-اللَّهُمَّ ادْفَعْ عَنَّا  الْغَلاءَ والْبَلاءَ  وَالوَبَاءَ  وَالفَحْشَاءَ وَالمُنكَرَ  والبَغْىَ والسُّيُوْفَ والمُخْتَلِفَةَ وَالشَدَائِدَ  والْمِحَنَ  مَا ظَهَرَ مِنْهَا  وَمَا بَطَنَ مِنْ بَلَدِنَا هذَا خَا صَّـةً وَ مِنْ بُلْدَانِ المُسْلِمِيْنَ عَا مَّـةً ,
 وَبِالحُصُوْسِ بَلَدِنَا الْا ِنْدُوْنِسِيّ ِ وَ فىِ السّمِِـيـْنِ وَالْقَرْيَةِ الكرجكان
اِنّـكَ عَلى كُلِّ شَيْءٍ قـَدِيـْرٌ :
- اَللَّهُمَّ أَرِنَا الْحَقَّ حَقًّا وَارْزُقْنَا اتِّبَاعَهُ، وَأَرِنَا الْبَاطِلَ باَطِلاً وَارْزُقْنَا اجْتِنَابَهُ
- رَبَّنَا لاَ تُزِغْ قُلُوْبَنَا بَعْدَ إِذْ هَدَيْتَنَا وَهَبْ لَنَا مِن لَّدُنْكَ رَحْمَةً إِنَّكَ أَنتَ الْوَهَّابُ
- رَبَّنَا اغْفِرْ لَنَا وَلِوَالِد َيْنَا وَارْحَمْهُمَا كَمَا رَبَّيَانَا 
صِغَارًا
- رَبَّنَا ظَلَمْنَا أَنْفُسَنَا وَإِنْ لَّمْ تَغْفِرْ لَنَا وَتَرْحَمْنَا لَنَكُوْنَنَّ مِنَ الْخَاسِرِيْنَ
- رَبَّنَا آتِنَا فِي الدُّنْيَا حَسَنَةً وَفِي الآخِرَةِ حَسَنَةً وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ.
- رَبَّنَا اغْفِرْ لَنَا وَلإِخْوَانِنَا الَّذِيْنَ سَبَقُوْنَا بِاْلإِيْمَانِ وَلاَ تَجْعَلْ فِيْ قُلُوْبِنَا غِلاًّ لِّلَّذِيْنَ ءَامَنُوْا رَبَّنَا إِنَّكَ رَءُوْفٌ رَّحِيْمٌ
- سُبْحَانَ رَبِّكَ رَبِّ  الْْعِزَّةِ عَماَّ يَصِفُوْنَ وَسَلَامٌ عَلَى الْمُرْسَلِيْنَ  وَالْحَمْدُ للهِ رَبِّ الْْعَالََمِيْنَ   .   
- عِبَادَ الله إِنَّ الله يَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَالِإحْسَانِ وَإِيْتَاءِ ذِيْ الْقُرْبَى وَيَنْهَى عَنِ الْفَخْشَآءِ وَالْمُنْكَرَ وَالْبَغْيَ يَعِيْظُكُمْ لَعَلَّكُمْ تَذَكَّرُوْنَ 
 – فَاذْكُرُوْا اللهَ الْعَظِيْمِ يَذ ْكُرْكُمْ- وَاشْكُرُوْهُ عَلى نِعَمَهُ يَزِدْ كُمْ  
- وَلََذِكْرُ اللِه اَكْبَرُ.
---»
Tidak ada komentar:
Posting Komentar