SUROH AL BAQOROH
HIYA NYUWIJINE ALLOH IKU KANG AKHIRE MENANG
Kiblat Dipindah
Al Baqoroh ayat 142
سَيَقُولُ السُّفَهَاءُ مِنَ النَّاسِ مَا وَلَّاهُمْ عَنْ قِبْلَتِهِمُ الَّتِي كَانُوا عَلَيْهَا قُلْ لِلَّهِ الْمَشْرِقُ وَالْمَغْرِبُ يَهْدِي مَنْ يَشَاءُ إِلَى صِرَاطٍ مُسْتَقِيمٍ (142)
Bakal padha ngucap سَيَقُولُ
saka pira-pra wong kang padha bodho*)93 ٱلسُّفَهَاءُ
saking/ing antarane مِنَ
manungsa ٱلنَّاسِ
utawi apa sawiji wiji مَا
iku ngingukaken /malingake sapa man ing nabi Muhammad وَلَّىٰهُمْ
sakingi عَن
kiblate nabi Muhammad lan musliminقِبْلَتِهِمُ
kang ٱلَّتِى
adalah mereka كَانُوا
netepi ingatase allati عَلَيْهَا
ngendikaha sira Muhammad قُل
kagungane Alloh لِّلَّهِ
arah wetan ٱلْمَشْرِقُ
lan arah kulon وَٱلْمَغْرِبُ
Alloh menehi pituduh يَهْدِى
Uwong مَن
Kang Alloh kersakaken يَشَاءُ
nuju إِلَىٰ
Dalan صِرٰطٍ
lurus*)94 مُّسْتَقِيمٍ
142.Wong-wong kang kurang akale *)93 bakal padha guneman :” apa sebabe wong Islam padha ngalih saking kiblate(baitul Maqdis) kang wus ditindakake-wingi-wingine ? “ Dhawuha : Arah wetan lan arah kulon iku kagungane Alloh ; Alloh paring pituduh marang wong kang dikersakake marang dfalan kang lempeng.*)94 142. orang-orang yang kurang akalnya[93] diantara manusia akan berkata: "Apakah yang memalingkan mereka (umat Islam) dari kiblatnya (Baitul Maqdis) yang dahulu mereka telah berkiblat kepadanya?" Katakanlah: "Kepunyaan Allah-lah timur dan barat; Dia memberi petunjuk kepada siapa yang dikehendaki-Nya ke jalan yang lurus"[94].
142. orang-orang yang kurang akalnya[93] diantara manusia akan berkata: "Apakah yang memalingkan mereka (umat Islam) dari kiblatnya (Baitul Maqdis) yang dahulu mereka telah berkiblat kepadanya?" Katakanlah: "Kepunyaan Allah-lah timur dan barat; Dia memberi petunjuk kepada siapa yang dikehendaki-Nya ke jalan yang lurus"[94].
[93] Maksudnya: ialah orang-orang yang kurang pikirannya sehingga tidak dapat memahami maksud pemindahan kiblat.
[94] Di waktu Nabi Muhammad s.a.w. berada di Mekah di tengah-tengah kaum musyirikin beliau berkiblat ke Baitul Maqdis. tetapi setelah 16 atau 17 bulan Nabi berada di Madinah ditengah-tengah orang Yahudi dan Nasrani beliau disuruh oleh Tuhan untuk mengambil ka'bah menjadi kiblat, terutama sekali untuk memberi pengertian bahwa dalam ibadat shalat itu bukanlah arah Baitul Maqdis dan ka'bah itu menjadi tujuan, tetapi menghadapkan diri kepada tuhan. untuk persatuan umat Islam, Allah menjadikan ka'bah sebagai kiblat.
Albaqoroh ayat 143
وَكَذَلِكَ جَعَلْنَاكُمْ أُمَّةً وَسَطًا لِتَكُونُوا شُهَدَاءَ عَلَى النَّاسِ وَيَكُونَ الرَّسُولُ عَلَيْكُمْ شَهِيدًا وَمَا جَعَلْنَا الْقِبْلَةَ الَّتِي كُنْتَ عَلَيْهَا إِلَّا لِنَعْلَمَ مَنْ يَتَّبِعُ الرَّسُولَ مِمَّنْ يَنْقَلِبُ عَلَى عَقِبَيْهِ وَإِنْ كَانَتْ لَكَبِيرَةً إِلَّا عَلَى الَّذِينَ هَدَى اللَّهُ وَمَا كَانَ اللَّهُ لِيُضِيعَ إِيمَانَكُمْ إِنَّ اللَّهَ بِالنَّاسِ لَرَءُوفٌ رَحِيمٌ (143)
Lan kaya mangkana iku وَكَذٰلِكَ
Andadekake sapa Ingsun ing sira kabeh جَعَلْنٰكُمْ
Ing golongan أُمَّةً
Kang tengah / bagus وَسَطًا
Supaya ana sira kabeh لِّتَكُونُوا۟
Iku dadi seksi شُهَدَآءَ
ing atase عَلَى
manungsa ٱلنَّاسِ
Lan supaya ana وَيَكُونَ
Sapa utusan ٱلرَّسُولُ
ing atase sira kabeh عَلَيْكُمْ
iku dadi seksi شَهِيدًا ۗ
lan ora وَمَا
Deadekaken sapa Ingsun جَعَلْنَا
Ing kiblat ٱلْقِبْلَةَ
Kang ana ٱلَّتِى
Sira كُنتَ
Iku netepi ing atas qiblat عَلَيْهَآ
Anging karana إِلَّا
Ambuktekaken sapa Ingsun لِنَعْلَمَ
Ing wong kang مَن
Andherekaken saapa mamn يَتَّبِعُ
Ing utusan ٱلرَّسُولَ
saking wong wong مِمَّن
kang kuwalik hiya man يَنقَلِبُ
ingatase عَلَىٰ
tungkak lorone man عَقِبَيْهِ
lan satuhune وَإِن
kelakuwan iku ana apa panggonane madhep كَانَتْ
iku yektine abot لَكَبِيرَةً
kajaba إِلَّا
Ing ngatase عَلَى
Wong akeh ٱلَّذِينَ
Kang paring pituduh هَدَى
Sapa Alloh ing alladzii ٱللَّـهُ ۗ
Lan ora وَمَا
ono كَانَ
Sapa Alloh iku ٱللَّـهُ
Bakal nyia –nyia sapa Alloh لِيُضِيعَ
Ing iman ira kabeh إِيمٰنَكُمْ ۚ
Satuhune إِنَّ
Allah iku ٱللَّـهَ
Kelawan manungsa yekti بِٱلنّ
Tur agung asihe رَّحِيم َاسِ
Agung welas لَرَءُوفٌ
ٌ
143. Lan mengkono ( uga ) Ingsun wus ndadekake sira kabeh ( Umat Islam ) .Umat kang adil tur pilihan *) 95Supaya sira dadi seksi marang ( kelakuwane ) manungsa lan supaya Rasul ( Muhammad) dadi seksi marang ( perbuwatan) sira kabeh . Lan yen Ingsun ndadekake kiblat kang wis sira adhepi saiki iku naming supaya dingerteni sapa wong kang bener anut marang Rasul lan sapa wong kang mbalik tungkake ( bali ninggalake agama Islam ) . Lan temenan ( ngalihke kiblat ) iku suwijining perkara kang abot , kajaba kanggone wong kang diparingi pituduh dening Alloh ; lan Alloh ora bakal nyia –nyiakake iman ira kabeh . Satuhune Alloh ikui banget welas asihe marang manungsa.
143. dan demikian (pula) Kami telah menjadikan kamu (umat Islam), umat yang adil dan pilihan[95] agar kamu menjadi saksi atas (perbuatan) manusia dan agar Rasul (Muhammad) menjadi saksi atas (perbuatan) kamu. dan Kami tidak menetapkan kiblat yang menjadi kiblatmu (sekarang) melainkan agar Kami mengetahui (supaya nyata) siapa yang mengikuti Rasul dan siapa yang membelot. dan sungguh (pemindahan kiblat) itu terasa Amat berat, kecuali bagi orang-orang yang telah diberi petunjuk oleh Allah; dan Allah tidak akan menyia-nyiakan imanmu. Sesungguhnya Allah Maha Pengasih lagi Maha Penyayang kepada manusia.
[95] Umat Islam dijadikan umat yang adil dan pilihan, karena mereka akan menjadi saksi atas perbuatan orang yang menyimpang dari kebenaran baik di dunia maupun di akhirat.
Albaqoroh ayat 144
قَدْ نَرَى تَقَلُّبَ وَجْهِكَ فِي السَّمَاءِ فَلَنُوَلِّيَنَّكَ قِبْلَةً تَرْضَاهَا فَوَلِّ وَجْهَكَ شَطْرَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ وَحَيْثُ مَا كُنْتُمْ فَوَلُّوا وُجُوهَكُمْ شَطْرَهُ وَإِنَّ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ لَيَعْلَمُونَ أَنَّهُ الْحَقُّ مِنْ رَبِّهِمْ وَمَا اللَّهُ بِغَافِلٍ عَمَّا يَعْمَلُونَ (144)
Temen –temen قَدْ
Mirsani sapa Ingsun نَرَى
Ing Mbolak mbalikke تَقَلُّبَ
Rahi ira Muhammad وَجْهِكَ
Ing dalem فِى
langit السَّمَاءِ
Mangka yekti ngadhepaken sapa Ingsun ing sira Muhammad فَلَنُوَلِّيَنَّكَ
Ing kiblat قِبْلَةً
Kang ridha sira ing qiblat تَرْضَاهَا
Mmangka ngadhepna tha sira فَوَلِّ
Ing rahi ira وَجْهَكَ
Ana ing arah شَطْرَ
Masjidil ٱلْمَسْجِدِ
Haram الْحَرَامِ
Lan ing dalem endi وَحَيْثُ
apa/saja/ panggonan مَا
tinemu sira kabeh كُنتُمْ
mangka ngadhepna tha sira kabeh فَوَلُّوا۟
ing pira –pira rahi ira kabeh وُجُوهَكُمْ
ing arah Masjidil Harom شَطْرَهُۥ ۗ
lan setuhune e وَإِنَّ
wong akeh ٱلَّذِينَ
kang diparingi hiya alladzina أُوتُوا۟
ing kitab ٱلْكِتٰبَ
yekti iku padha weruh iya alladziina لَيَعْلَمُونَ
satuhune madhep Masjidil Harom أَنَّهُ
iku haq ٱلْحَقُّ
Sangking مِن
Pangerane alladzina ( deweke ) رَّبِّهِمْ ۗ
Lan ora ana وَمَا
Sapa Alloh ٱللَّـهُ
Iku lali بِغٰفِلٍ
Saking barang عَمَّا
Kang padha ngelakoni sapa manungsa kabih يَعْمَلُونَ
144.Temenan Ingsun (tansah) pirsa bola baline wajah ira ing arah langit *) 96 , mangka Ingsun mesthi bakal mindhahake kiblat sira marang kiblat sira kang sira senengi . Mangka adhepna wajah ira marang arah Masjidil Harom . Lan ing endi wahe panggonan sira adhepna wajah ira marang arah Masjidil Harom . Lan satuhune wong-wong kang diparingi Al Kitab ( Taurot lan Injil ) iku padha weruh yen ngalihake kiblat iku saking Pangerane ; lan Alloh ora bakal lali apa wahe kang padha dilakoni dheweke.
144. sungguh Kami (sering) melihat mukamu menengadah ke langit[96], Maka sungguh Kami akan memalingkan kamu ke kiblat yang kamu sukai. Palingkanlah mukamu ke arah Masjidil Haram. dan dimana saja kamu berada, Palingkanlah mukamu ke arahnya. dan Sesungguhnya orang-orang (Yahudi dan Nasrani) yang diberi Al kitab (Taurat dan Injil) memang mengetahui, bahwa berpaling ke Masjidil Haram itu adalah benar dari Tuhannya; dan Allah sekali-kali tidak lengah dari apa yang mereka kerjakan.
[96] Maksudnya ialah Nabi Muhammad s.a.w. sering melihat ke langit mendoa dan menunggu-nunggu turunnya wahyu yang memerintahkan beliau menghadap ke Baitullah.
alBaqoroh ayat 145 :
وَلَئِنْ أَتَيْتَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ بِكُلِّ آَيَةٍ مَا تَبِعُوا قِبْلَتَكَ وَمَا أَنْتَ بِتَابِعٍ قِبْلَتَهُمْ وَمَا بَعْضُهُمْ بِتَابِعٍ قِبْلَةَ بَعْضٍ وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءَهُمْ مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ إِنَّكَ إِذًا لَمِنَ الظَّالِمِينَ (145)
Lan lamunوَلَئِنْ
Tumeka siraأَتَيْتَ
Ing wong kang ٱلَّذِينَ
Kang diparingi iya alladzina أُوتُوا۟
Ing kitab ٱلْكِتٰبَ
Kelawan anggowa sak kabehane بِكُلِّ
ayat/keterangan/pertandha ءَايَةٍ
mangka ora padha مَّا
atut hiya alladzina تَبِعُوا۟
ing kiblatiro Muhammad قِبْلَتَكَ ۚ
lan ora ana utawi وَمَآ
sira أَنتَ
iku atut بِتَابِعٍ
Ing kiblate alladzina قِبْلَتَهُمْ ۚ
Lan ora ana utawi وَمَا
Setengahe alladzina بَعْضُهُم
Iku atut بِتَابِعٍ
Ing kiblat e قِبْلَةَ
Setengah liyane بَعْضٍ ۚ
Lan yekti lamun وَلَئِنِ
Atut sapa sira ٱتَّبَعْتَ
Ing kekarepane alladzina أَهْوَآءَهُم
Saking مِّنۢ
sakwuse بَعْدِ
Barang kang مَا
Tumeka iyo ma ing sira جَآءَكَ
bayane مِنَ
ilmu pengetahuan ٱلْعِلْمِ ۙ
satuhune sira Muhammad إِنَّكَ
nalikane anut إِذًا
yekti iku golongan لَّمِنَ
wong kang dholim dholim kabeh ٱلظّٰلِمِينَ
145.Lan satuhune lamun sira nekakake marang wong-wong ( Yahudi lan Nasroni) kang diparingi AlKitab (Taurot lan Injil ) kabeh ayat ( keterangan ) , deweke ora bakal pada anut kiblat ira, lan sira uga ora bakal anut kiblate dheweke , lan sak dhengah saking dheweke uga ora bakal anut kiblate sawenehe , lan satuhune yen sira anut marang apa kang dadi kesenengan nafsune dheweke, sak wise sira ngerti , sira mesthi klebu golongane wong-wong kang dholim.
145. dan Sesungguhnya jika kamu mendatangkan kepada orang-orang (Yahudi dan Nasrani) yang diberi Al kitab (Taurat dan Injil), semua ayat (keterangan), mereka tidak akan mengikuti kiblatmu, dan kamupun tidak akan mengikuti kiblat mereka, dan sebahagian merekapun tidak akan mengikuti kiblat sebahagian yang lain. dan Sesungguhnya jika kamu mengikuti keinginan mereka setelah datang ilmu kepadamu, Sesungguhnya kamu -kalau begitu- Termasuk golongan orang-orang yang zalim.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar