KITAB
AHWALU QUBUR
WA AHWALUL AHLIHA ILAN NUSYUR
اهو ل القبر و اهول اهلهاالى النشور
Alam Barzakh lan Lumakuning Roh sak wise Kematian
( IMAM ZAINUDDIN IBNU RAJAB ALBAGHDADI)
Biodata : Imam Zainuddin Abdur Rohman bin Ahmad bin Rajab bin Al Baghdadi-al Hanbali – Abu al Faraj ; kang luwih terkenal kanthi sebutan Ibnu Rajab , lan kang manggon ana ing Damascus ( Baghdad).
Beliau Imam Zainuddin ibnu Rajab kagolong Hafal Al Qur’an ( Tahfidhul Qur’an ), Mufaqqih ( Ahli Fiqih ) Muhadits ( Ahli Hadits ) Muarrikh ( ahli sejarah). Pemberi Nasehat .
Belia imam Zainuddin ibnu Rajab dilahirke ana ing tahun 763 H ( ing tahun iki kalebu ana ing zaman ke emasane Baghdad – kota mercusuar ilmu Pengetahuan ing wektu iku.
Guru Beliau Imam Zainuddin ibnu Rajab ing kota Damascus :
Muhammad Bin Isma’il bin Ibrahim al Khobaz
Ibrahim bin Dawud al ‘Athor
Guru Beliau Imam Zainuddin ibnu Rajab ing kutho Mesir :
Abu Fatah al Maydumi
Abu Al Harom al Qolasani
Ibnul Muluk
اهو ل القبر و اهول اهلهاالى النشور
Alam Barzakh lan Lumakuning Roh sak wise Kematian
BAB I
-Uwong mati sak wise mlebu ana ing alam kubur
-Pitakonane Malaikat
-Penyebab petenge kubur
-Penyebab Ciute kubur
-Panggonan kang tansah katon : Suargo Utawa Naraka.
Alloh SWT berfirman : ( Q.S . IBARHIM ( S :14) (A: 17) (J:23 )
àMÎm6sVã ª!$# úïÏ%©!$# (#qãZtB#uä ÉAöqs)ø9$$Î/ ÏMÎ/$¨V9$# Îû Ío4quptø:$# $u÷R9$# Îûur ÍotÅzFy$# ( @ÅÒãur ª!$# úüÏJÎ=»©à9$# 4 ã@yèøÿtur ª!$# $tB âä!$t±t ÇËÐÈ
27. Allah meneguhkan (iman) orang-orang yang beriman dengan Ucapan yang teguh itu[788] dalam kehidupan di dunia dan di akhirat; dan Allah menyesatkan orang-orang yang zalim dan memperbuat apa yang Dia kehendaki.
[788] Yang dimaksud ucapan-ucapan yang teguh di sini ialah kalimatun thayyibah yang disebut dalam ayat 24 di atas.
öNs9r& ts? y#øx. z>uÑ ª!$# WxsWtB ZpyJÎ=x. Zpt6ÍhsÛ ;otyft±x. Bpt7ÍhsÛ $ygè=ô¹r& ×MÎ/$rO $ygããösùur Îû Ïä!$yJ¡¡9$# ÇËÍÈ
14 : 24. tidakkah kamu perhatikan bagaimana Allah telah membuat perumpamaan kalimat yang baik[786] seperti pohon yang baik, akarnya teguh dan cabangnya (menjulang) ke langit,
[786] Termasuk dalam kalimat yang baik ialah kalimat tauhid, segala Ucapan yang menyeru kepada kebajikan dan mencegah dari kemungkaran serta perbuatan yang baik. kalimat tauhid seperti laa ilaa ha illallaah.
= Neguhake/njejekakeيُثَبِّتُ
= Alloh اللَّهُ
= uwong-uwong kang الَّذِينَ
= wis padha beriman آمَنُوا
= kanthi/marang ucapane بِالْقَوْلِ
= tetep teguh / njejeg الثَّابِتِ
= ing dalemفِي
= panguripanالْحَيَاةِ
= donyaالدُّنْيَا
= lan ing dalemوَفِي
= akhirat الآخِرَةِ
= lan nyasarakeوَيُضِلُّ
= Alloh اللَّهُ
= uwong-uwong kang zholim الظَّالِمِينَ
= lan nggawe وَيَفْعَلُ
= Alloh اللَّهُ
= apa wae kang dikersakakeمَا يَشَاءُ
يُثَبِّتُ اللَّهُ الَّذِينَ آَمَنُوا بِالْقَوْلِ الثَّابِتِ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَفِي الْآَخِرَةِ وَيُضِلُّ اللَّهُ الظَّالِمِينَ وَيَفْعَلُ اللَّهُ مَا يَشَاءُ (27)
Sk14 (Ibrahim) ayat 27 juz 13
“Gusti Aloh ngukuhake ( iman ) marang wong-wong kang padha iman kanthi ucapan kang kukuh ing sakjerone kauripan donyo lan akherate lan Gusti Alloh nyasarake wong-wong kang aniaya lan anggawe apa kang Panjenengane kersaake .”
Ditakhrij ing dalem Ash Shahihain
Imam Bukhori ngriwayatake ing dalem kitab Janaiz bab 86 nomor hadits 1369 Jilid II Hal 232
Imam Muslim ing dalem kitab Al Jannah wa shifatu Na’imiha wa ahliha bab 17 hadits no 2871 Jiid IV hal 2201-2202
An Nasai ing dalem kitab Janaiz bab dzab Al Qubur
Ibnu Majah ing dalem Kitab Az Zuhud bab 32 hadits nomor 4269 jilid II hal 1427
Imam Ahmad jilid IV halaman 291
Al Baihaqi ing dalem isbat ‘adzab al qobri halaman 20-22.
Takhrij Ash-shohihain saka al Barra’ bin ‘Azib r.a. saka Nabi SAW Beliau bersabda : menawa ayat kang lafadze
يُثَبِّتُ اللَّهُ الَّذِينَ آَمَنُوا بِالْقَوْلِ الثَّابِتِ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَفِي الْآَخِرَةِ ☺ نَزَلَتْ فىِ عَذَابِ الْقَبْرِ
Ayat iki tumurun negasake utawa neerangake bab siksa kubur “
( Bukhori, muslim, An _Nasai, Ibnu Majah, Ahmad, Baihaqi )
Ing dalem kitab Shohih Muslim dipun aturake :
يُقَالُ لَهُ : = ditegasake marang si mayit
مَنْ رَبُّكَ ؟ = sapa Pangeranmu
فَيَقُُوْلُ =banjur simayit ( kang beriman ) jawab
رَبّىَ اللهُ وَنَبيِىْ مُُحَمَّدٌ صلى الله عليه والسلام = Pangeran kula injih Alloh , Nabi kula injih Nabi Muhammad SAW
فَذَلِمَ قَوْلَهُ عَزَّ وَجَلَّ = mangkana iku maksud saka firmane Alloh :
يُثَبِّتُ اللَّهُ الَّذِينَ آَمَنُوا بِالْقَوْلِ الثَّابِتِ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَفِي الْآَخِرَةِ
“Gusti Aloh ngukuhake ( iman ) marang wong-wong kang padha iman kanthi ucapan kang kukuh ing sakjerone kauripan donyo lan akherate" (Sk14 (Ibrahim) ayat 27 juz 13)
Ing dalem Riwayat Al Bukhori :
اِذَا اُقْعِدَ = Manawa wus dikebumekake
الْمُؤْمِنُ فِىْ قَبْرِهِ = wong kang iman ing dalem qubure
أُتِىَ = mula diteka-ake loro Malaikat
ثُمَّ = banjur si mayit
يشهد أن لا إله إلا الله وأن محمدا رسول الله =kula nekseni bilih boten wonten Pangeran ingkang hak wajib dipun sembah kejawi Aloh lan kula nekseni bilih Muhammad minangka utusanipun Alloh
فذلك قوله = mangka iku maksud saka firman Alloh kasebut :
يُثَبِّتُ اللَّهُ الَّذِينَ آَمَنُوا بِالْقَوْلِ الثَّابِتِ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَفِي الْآَخِرَة
“Gusti Alloh ngukuhake ( iman ) marang wong-wong kang padha iman kanthi ucapan kang kukuh ing sakjerone kauripan donyo lan akherate" (Sk14 (Ibrahim) ayat 27 juz 13)
Ath Thobarani mentakhrij hadits saking Al Barro’ bin Azib saking Nabi SAW Beliu Bersabda :
يُقَالُ لِلكَافِرِ = ditakoa-ke marang si mayyit kafir
مَنْ رَبُّكَ ؟ = sapa Pangeranmu ?
فَيَقُوْلُ : لا اَدْ رِ = jawabe si mayyit : kua boten ngertos
فَهُُوَ تِلْكَ الشَّاعَةِ = ing wektu iku dheweke
اَصَمُُّ اُعْمَى اَبْكُمُ = budheg , wuta , bisu
= فَيُضْرِبُ بِمَرْزُبَةٍ =banjur si mayyit iku digebuk kalawan gada wesi
لَوْ ضُرِبَ بِهَا جَبَلٌ صَارَ تُرَبًا = kang menawa gada iku digebukake marang gunung , gunung mau hancur rata dadi tanah
فَيَسْمَعُهَا كُلُّ شَىْءٍ = sabaen saben makhluk krungu uninee gebukan iku
غَيْرُ الثَّاقَلَيْنِ = kajaba jin lan manungsa
Ath-Thobarani neegasaken : banjur Rasululloh SAW maca-ake ayat :
يُثَبِّتُ اللَّهُ الَّذِينَ آَمَنُوا بِالْقَوْلِ الثَّابِتِ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَفِي الْآَخِرَةِ
“Gusti Alloh ngukuhake ( iman ) marang wong-wong kang padha iman kanthi ucapan kang kukuh ing sakjerone kauripan donyo lan akherate" (Sk14 (Ibrahim) ayat 27 juz 13)
( kitab Ash Shoghir jilid I halaman 178 bab Man Ismuhu Syu’aib ,
Kitab Majma’ az-Zawaid jilid III halaman 49-51
Abu Dawud ngriwayataken hadits sanad saking al Minhal bin ‘Amru , saking zadzan, saking al Barra’ bin Azib saking Nabi SAW :
اِنَّهُ لَبَسْمَعُ = Sayektine si mayyit krungu
خَفْقَ نِعَالِهِمْ = sandal sandale dheweke
اِذَا وَلَّوْ مَدْبِرِيْنَ =nalikane dheweke ninggalake ( si mayyit ) iku
حِيْنَ يُقَالُ لَهُ : = saat iku dheweke ditakoni denenng malaikat
مَنْ رَبُّكَ =sapa Pangeranmu ?
وَمَا ديِْنُكَ = apa agamamu ?
وَمَنْ نَبِيُّكَ =lan sapa nabimu ?
Ing dalem riwayat liya Abu Dawud negasaken Rasululoh SAW saw .Bersabda :
--- Mayit si fulan / ah kang bisa njawab pitakon ne keloro Malaikat :
فَيَأْتِيْهِ ملكانِ فيُجْلِسانِهِ فيقولانِ له: من ربك؟ فيقولُ: رِبِّيَ الله. فيقولانِ لَهُ: مَا دِيْنِكَ؟ فَيَقُوْلُ: دِيْنِيْ الْإِسْلامِ. فيقولانِ لَهُ: ما هذا الرجلُ الذي بُعِثَ فيكم؟ فيقول: هو رسول الله. فيقولانِ له: وما عِلْمُك/ يُدْ رِيْكَ؟ فيقول: قرأْتُ كتابِ اللهِ، فآمنْتُ به وصدقْتُ
Si Mayyit iku banjur ditekani dening loro malaikat . kelorone banjur di lungguhake mula malaikat loro nuli takon marang si mayyit : “ sapa Pangeranmu ? “ banjur dijawab dening simayyit : “ Pangeran kula injih menika Alloh”. Banjur ditakoni maneh : “ apa agamamu ?” banjur dijawab dening si mayyit : “ agama kula Islam “ , malaikat loro mau pitakon maneh :” sapa wong lanang kang wus diutus marang sira kabeh iku ? :” si mayyit njawab :” Beliau Rasululloh SAW .” Keloro malaikat iku pitakon maneh : kena ngapa sira bias ngerti bab iku ? “ . si mayyit njawab :” kula mahos kitab Alloh , ngimanaken kitab menika lan mbeneraken kitab Alloh menika .”
Ing dalem hadits iku Abu Dawud nglanjutake hadits saka Rosululloh SAW :
فَذَلِكَ قَوْلُ اللهِ غَزَّ وَ جَلَّ : يُثَبِّتُ اللَّهُ الَّذِينَ آَمَنُوا بِالْقَوْلِ الثَّابِتِ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَفِي الْآَخِرَةِ
“Gusti Alloh ngukuhake ( iman ) marang wong-wong kang padha iman kanthi ucapan kang kukuh ing sakjerone kauripan donyo lan akherate" (Sk14 (Ibrahim) ayat 27 juz 13)
Rasululloh SAW banjur negasaken ing haditsipun :
فَيُنَادِيْ مُنَادٍ مِنَ السَّمَاءِ: أنْ صَدَقَ عَبْدِيْ، فَأَفْرِشُوُهُ مِنَ الْجَنَّةِ، ، وَافْتَحُوْا لَهُ بابًا إلى الجنةِ وَأَلْبِسُوْهُ مِنَ الْجَنَّةِ -قال: فيأتيهِ مِنْ رَوْحِها وَطِيْبِها، قال وَيُفْتَحُ لهُ فِيْها َمَدَّ بَصَرِهِ
Banjur ana panggilan saka langit , sayektine hambaNingsun iku ngucap pangucap kang bener . mula iku gelarna kanggo si mayyit iku kasur babut saka suwarga . bukakna simayyit iku lawanging suwarga . wenehana pangagem sangka suwarga.” Sak teruse Rasululloh barsabda : banjur di teka-ake marang deweke keadaan kang nyenengake lan wewangen harum saka suarga.” Banjur alam kubure dijembarake sak adohe mata memandang.”
Ibnu Majah negasaken wonten ing haditsipun :
--- Mayit si fulan / ah kang kafir ora isa njawab pitakon ne keloro Malaikat :
Banjur Beliau SAW nyebutake marang keadaaane uwog kafir ing dalem kubure Beliau Bersabda : Ruhe dibalikake marang jasade , banjur deeweke ditekakni loro malaikat , malaikat loro mau lungguh ing cedake simayit lan nakoni marang si mayit kang nyawane wus di balekake marang deweke : Sapa Pangeranmu ? jawabipun si mayit : hah kula mboten ngertos , banjur keloro malaikat iku pitakon maneh : apa agamamu ? jawabipun simayyit : hah , hah kula mboten ngertos , banjur ana panggilan saka langit : sayektine kawula-Ku iki pembohong . mula saka iku gelarno klasa saka naraka , lan bukakna lawange naroko, banjur Beliau nerusaken Sabdanipun : sak banjure teka marang deweke keadaan kang panas banget kang tumeka saka emperan naraka.”
Sak teruse Beliau bersabda :
Kubure dadi ciut hingga menghimpit tulang rusuke.”
Ana ing hadits liyane Ibnu majah ngatruraken Sabdanipun : Banjur wong kafir iku digebuk kelawan bangeet serone hingga isa dirungu dening kabeh makhluk saka weetan hingga kulon, kejaba jin lan manungsa, hingga deweke hancur rata dadi tanah.’ Nabi Bersabda : banjur ruhe dibalekake maneh ana ing awake .”
Ing dalem nerangake gadane malaikat kang dienggo gebuk mayit fulan / nah iku Manawa kabeh jin lan manungsa dikumpulake saperlu ngangkat gada iku deweke kabeh ora padha kuwat/ora mampu ngangkat.( Ibnu Mundih sanad hadits saking Isa bin al Mushayyab , saka ‘Addi bin Stabit saka Barra’ bin Azib ).
ijin copy
BalasHapus